Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

donderdag, januari 13, 2011

Noodweer op de Spinolaberg...!

Deze nacht de zware nachtdienst gehad op Cargill. Op de fiets om 07.15 weer naar Huijbergen. Paar uurtjes slaap en vroeg eruit. Hee, mooi fiets weer. De zon schijnt...! Tijd om weer een rondje Oesterdam te fietsen. Net bij Cargill werd het al erg donker. En ja hoor, tijdens mijn beklimming van de Spinolaberg kwam ik in het noodweer terecht. Niet normaal. Regen, hagel, windstoten, verschrikkelijk. Ik raakte gelukkig niet in de problemen. Erna volgde ook nog de steile afdaling. De weg was natuurlijk spiegel glad geworden. OK, vrijdag de dertiende haha...!
Al slippend reed ik de steile afdaling van de Spinolaberg.
Noodweer tijdens de beklimming van de Spinolaberg.
Gelukkig klaarde het weer op de Thoolse brug weer op en bleef het de volgende 40 kilometer droog.
Lekker fietsen langs mijn geliefde Oosterschelde.
Jij had vandaag meer geluk ;)

Inwoners van het Brabantse dorp Halsteren noemen zich tijdens vastenavend (carnaval) Spinolen. De reden hiervan is dat het dorp net als generaal Spinola zijn meerdere heeft moeten erkennen in de nabijgelegen vestingstad Bergen op Zoom, waaraan Halsteren meermalen grondgebied af heeft moeten staan. Tevens is Spinola naamgever van het gehucht Spinolaberg, waar de generaal in 1622 zijn legerkamp had.

Free Counters
007counters.com
View My Stats