Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

vrijdag, juni 01, 2007

24 jaar bij Cargill.

Operator on the Job.

Op 1 juni 1983 ben ik bij Cargill in dienst gekomen als process-operator.

Ik kwam in 1979 van de Hogere Zeevaartschool Vlissingen (scheepswerktuigkundige).
Ik had een studiebeurs van Shell. Door de oliecrises kon ik daar echter niet meer terecht. Voor mijn vier vaar jaren.
Ik ben daarom vanaf 1979 niet gaan varen, maar ben met vrienden voor een koppelbaas gaan werken. Toen koos ik voor het grote geld.
Tot juni 1983 dus. Toen kwam Cargill in beeld. Toen koos ik voor zekerheid.

Operator on the job, 1983. (klik op foto).

Ik ben begonnen in de B-ploeg in de toen nog vier ploegendienst. We werden toen aangenomen om een vijfde ploeg samen te stellen i.v.m. de vijf ploegendienst.
Al snel werd er een vijfde ploeg samengesteld, de E-ploeg. Ik werd geplaatst in de E-ploeg, toen een verzameling van operators uit de andere vier ploegen.
Nog steeds zit ik deze ploeg. Ik heb het er bij Cargill nog steeds, ook na 24 jaren, prima naar mijn zin!

Eigenlijk is het wel een mooie baan, process-operator. Je hebt best een vrij leventje. Werken op alle tijden van de dag. Ook ’s nachts dus. Je moet er wel tegen kunnen natuurlijk. Verder hebben we door de ploegendienst een prima salaris. Daar werken we ook voor in bijv. de nachten, feestdagen en de weekeinden. Hiervoor ontvangen we een ploegentoeslag van 30%.

Buiten mijn normale werkzaamheden ben ik ook FNV kaderlid (secretaris), en zit ik in de Cargill Concernraad FNV en de CAO commissie.
Het bedrijf Cargill is in deze 24 jaren ook behoorlijk groter geworden. Toen ik er kwam draaide de fabriek er pas vier jaren.
Ik heb het bedrijf behoorlijk zien veranderen. En zeker groter zien worden. Deze veranderingen zijn niet altijd positief te noemen. Zeker de laatste jaren, na de overname door Cargill van Cerestar is dit allemaal erg hard gegaan.

Cargill is an international provider of food, agricultural and risk management products and services. With 153,000 employees in 66 countries, the company is committed to using its knowledge and experience to collaborate with customers to help them succeed.

Juni 2007, operator on the Job.

Veranderde ik mee?

Free Counters
007counters.com
View My Stats