Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

woensdag, november 29, 2006

De redding van Sikia;

De kat van mijn collega:





Gisteren:
Sikia de huiskat van Cafetaria Happy Frites 't Oekje was enige dagen vermist
en is door de eigenaresse gevonden toen ze gemiauw hoorde in de kerktoren
van de Bathsewegkerk tegenover het cafetaria.
Hierop werd de brandweer gebeld die een ladderwagen uit Goes liet komen.
De bezorgde eigenaars en omwonende zagen hoe de kat wanhopig uit de lamellen van de toren hing.....tot acht uur. Sikia schrok erg van de klokslagen van acht uur en verdween weer uit het zicht.
Ondanks pogingen van de brandweer is het niet gelukt om de kat te vangen.
En in overleg met de eigenaresse is besloten om de pogingen te staken en
morgen via overleg met de eigenaar de kerk te betreden.

Vandaag de redding van Sikia:

Woensdagmorgen zijn medewerkers van de gemeente Reimerswaal erin geslaagd Sikia te bevrijden. Medewerkers van de gemeente zijn met een sleutel de kerk binnen gegaan, ze snapte nie hoe de kat in de toren heeft kunnen komen.
De toren is afgesloten met een luik waarop een gewicht staat.
Sikia is inmiddels weer thuis, waar ze eerst naar haar voerbak rende. Om vervolgens bij te komen van de gebeurtenissen.

Zo pak je dat aan. Cafetaria 't Oekje kent iedereen nu.

Free Counters
007counters.com
View My Stats