Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

donderdag, september 13, 2007

Support our Troops:


Van Middelkoop: militairen verdienen meer steun

De Nederlandse militairen in Afghanistan verdienen meer steun van het Nederlandse volk. Dat vindt minister van Defensie Eimert van Middelkoop (ChristenUnie), zo zei hij in een gesprek met de NOS. Van Middelkoop is momenteel in de Verenigde Staten, waar hij met de regering praat over een eventuele verlenging van de Nederlandse missie in Uruzgan.

Volgens de minister is de steun wel groeiende, maar hij mist nog een gevoel van patriottisme zoals dat in andere landen met militairen op missie leeft. "Ik ben wel eens jaloers op landen als Canada en Australiƫ, waar rond de militairen een soort van vaderlandsliefde bestaat", liet Van Middelkoop optekenen. "Wij zijn daar misschien wat te koel en te nuchter in."

Volgens de minister gaat de discussie te veel over het wel of niet verlengen van de missie en te weinig over het succes. "Natuurlijk is in een vrije samenleving altijd kritiek mogelijk. Maar als je als regering besluit om militairen uit te zenden, dan moet je ook achter ze gaan staan. Dat zijn we aan ze verplicht."

Free Counters
007counters.com
View My Stats