Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

zaterdag, september 06, 2008

Nationaal Indië-monument te Roermond.

Duizenden bezoekers bij herdenking Nationaal Indiëmonument
In stadspark Hattem in Roermond vond zaterdagmiddag voor de 21e keer de dodenherdenking plaats bij het Nationaal Indiëmonument 1945-1962. Tijdens de herdenking wordt stilgestaan bij de dood van ruim 6200 mannen en vrouwen die in de periode 1945-1962 het leven lieten in voormalig Nederlands-Indië en Nieuw-Guinea.

Namens het kabinet was staatssecretaris Jack de Vries aanwezig. Ook hield hij een toespraak. Tijdens de kransleggingen vloog een B-25 Michell bommenwerper twee keer over het park.
VOLKEL - Vier F-16’s van de vliegbasis Volkel hebben zaterdagmiddag (6 september) een fly-by verzorgd boven het Nationaal Indië-monument in Roermond. Daar worden militairen herdacht die sneuvelden in Nederlands-Indië of Nieuw-Guinea. De toestellen zijn rond 15.30 uur weer teruggekeerd op vliegbasis Volkel.

Bij het Nationaal Indië-monument wordt jaarlijks een herdenkingsplechtigheid gehouden. Tijdens deze plechtigheid vliegen de toestellen laag over de begraafplaats om een eregroet te brengen aan de gevallenen. Deze eregroet wordt uitgevoerd door een ‘Missing-man Formation’.

Hier mijn vader. Louis Baseler uit Huijbergen, parachutist.

Free Counters
007counters.com
View My Stats