Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

zondag, oktober 19, 2008

"KRI Sultan Iskandar Muda".

Het Corvette de "KRI Sultan Iskandar Muda" is vandaag vanuit Vlissingen vertrokken naar Indonesia.
De eertste stop zal zijn in Spanje voor Vlagvertoon.
Hier is het Corvette gespot net buitengaads Flushing.
Goede Reis voor het schip en zijn bemanning. Selamat Jalan.

De commandant van dit mooie schip is Hariantyo C. Al op zeer jonge leeftijd een mooie carriere bij de marine van Indonesia. Ik heb er lang mee staan praten. Gaaf, hij kende mij al van mijn weblog. It's a small world...! We hadden het over de piraten in de Straat van Malacca. Ze moeten zich zorgen maken..!
Hariantyo C. is ook een goede zanger. Hij zong onder andere het mooie nummer van Frank Sinatra, I did It MY WAY. Mooi Hariantyo. We komen elkaar nog wel tegen in Surabaya, Indonesia. Mooi.....!!!!









Historie:
Iskandar Muda (1583- December 27, 1636) was the twelfth sultan of Aceh, under whom the sultanate achieved its greatest territorial extent, and was the strongest power and wealthiest state in the western Indonesian archipelago and the Strait of Malacca. "Iskandar Muda" literally means "young Alexander," and his conquests were often compared to those of Alexander the Great. In addition to his notable conquests, during his tenure Aceh became known as an international center of Islamic learning and trade.

Info bahasa Indonesia: KRI Sultan Iskandar Muda (SIM/367) merupakan kapal Korvet ke-3kelas Sigma yang dipesan oleh pemerintah Republik Indonesia dari total 4 kapal yang sudah disepakati untuk dibuat oleh pihak Schelde Naval Shipbuilding dari Negeri Belanda. 2 kapal pendahulunya yaitu KRI Diponegoro (DPN-365) dan KRI Hassanudin (HSN-366) telah lebih dahulu selesai dibangun dan sudah berada di Tanah Air untuk melaksanakan tugas pengamanan wilayah laut NKRI bersama KRI lain di jajaran TNI AL.
Sedangkan 2 kapal terakhir yaitu KRI Sultan Iskandar Muda (367) hampir selesai dibangun dan KRI Frans Kaisiepo (368) sudah dimulai pembuatannya pada tahun ini.

Free Counters
007counters.com
View My Stats