Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

woensdag, oktober 07, 2009

Acties FNV tegen AOW-plan kabinet.

De FNV voert verspreid over het land actie tegen de kabinetsplannen om de AOW-leeftijd naar 67 te verhogen. Er zijn ludieke acties en verder lopen de protesten uiteen van verlengde pauzes tot werkonderbrekingen.

Oppositiepartij SP sluit zich aan bij de actie, veel Kamerleden doen mee aan de protesten. In het buitenland hebben vakbonden de zevende oktober sinds enkele jaren uitgeroepen tot Decent Work Day. De FNV heeft deze dag voor Nederland omgedoopt tot AOW-day.
Ook bij Shell Moerdijk waren er vanaf 6.00hr poortacties. Bedankt eeeej ;) Armando...!
Shell Moerdijk beet gistermorgen het spits af bij de acties. Bij de hoofdpoort deelden zo'n twintig FNV-kaderleden tussen zes uur en half negen pamfletten uit aan de werknemers. Ze raakten ongeveer tweeduizend papiertjes kwijt, aldus bestuurder Egbert Schellenberg van FNV Bondgenoten. 's Middags werd bij zusterbedrijf Shell Pernis het werk 65 minuten onderbroken. Daaraan deden zevenhonderd mensen mee, zegt Schellenberg.

Free Counters
007counters.com
View My Stats