Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

zondag, oktober 11, 2009

Panta Rhei. Vissen op de Oosterschelde.

Panta Rhei (Heraclitus)

Panta Rhei (Grieks: πάντα ῥεῖ) is een bekende uitspraak die een gedachte van de Griekse filosoof Heraclitus weergeeft. Het betekent:
Alles stroomt of alles is in beweging.
Hiermee wordt verwezen naar de gedachte van Heraclitus dat alles in deze wereld steeds in verandering is: "Men kan niet tweemaal in dezelfde rivier stappen, want het is steeds weer vers water dat u tegemoet stroomt."

Met de Cargill personeelsvereniging "de Kolf" gingen we vissen op de Oosterschelde.
We vertrokken vanuit St. Annaland met het motorschip de "Panta Rhei".
Er werd redelijk wat gevangen. Het weer was prima.
We hadden het er o.a. over de Essent windmolens van Stavenisse.
En hoe ze precies draaien ;)
Na afloop nog even naar Els...Leuk.!

Met Armando beetje Chillen a/b van de Panta Rhei met een Flesje Heineken en een Worstebroodje van Van Vossen.
Zeebenen en Shell Tankers ;)

Free Counters
007counters.com
View My Stats