Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

woensdag, november 11, 2009

De Stompe Toren van Woensdrecht.

Uit Wikipedia: De Stompe Toren was een 16e eeuwse kerktoren in Woensdrecht. Over de toren was vroeger een versje bekend:
Heel Woensdrecht kan vergaan, maar de Stompe Toren zal blijven bestaan De toren werd in 1944 opgeblazen door de Duitsers, evenals de uit 1883 stammende grote kerk van Woensdrecht. Wat er nu nog herinnert aan de toren is een straat met de naam 'Stompetorenlaan' en een afbeelding bij het oude kerkhof. Deze afbeelding is geschilderd door L.A.F. Baseler. Mijn vader dus.
Tijdens een van onze fietstochten maakte Nicolas deze foto van mij. Schilderij van mijn vader.Zo heeft "de Stompe Toren" er tot de oorlog uitgezien.

Free Counters
007counters.com
View My Stats