Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

donderdag, februari 11, 2010

Tour de Flandres, Tour of Flanders.

Vandaag is de inschrijving van toertocht Ronde van Vlaanderen gelukt...!
De Ronde van Vlaanderen is een jaarlijkse wielerwedstrijd voor beroepsrenners in Vlaanderen. Ze wordt tegenwoordig begin april gereden en is sinds vele jaren één van de belangrijkste eendaagse wedstrijden, een zogenaamde klassieker. Sinds 1919 is de Ronde, zoals de wedstrijd vaak genoemd wordt, elk jaar gereden, ook tijdens de Tweede Wereldoorlog. In Vlaanderen spreken sommigen over deze koers als Vlaanderens Mooiste..
De dag ervoor is de toertocht voor wielerliefhebbers
met (19000 deelnemers!).
Ik rij deze tocht met mijn collega uit Zwitserland, Nicolas Wyss (Heiri Suter 1923). Het wordt een mooie tocht met een Orgineel programma ;) na afloop in Meerbeke (Ninove).
De dag erna bekijken we de klim op de Muur van Geraardsbergen.
Verder nog: In juni staat ook nog de Mont Ventoux op het programma.
Bekijk hier de foto's van vorig jaar.
Vlaanderens MOOISTE...

Free Counters
007counters.com
View My Stats