Bezoek aan de Rotterdam.
Armando en ik op de voorplecht van de Rotterdam.
Zoals ik al in mijn weblog schreef gingen Armando en ik naar de Rotterdam. Het was een echt mooie ervaring.
Armando voor de Rotterdam. Zeebenen & Shell tankers.
Mooi schip. 14 december 1956 werd onder bouwnummer 300 de kiel van het schip gelegd. Dit gebeurde bij de Rotterdamsche Droogdok Maatschappij NV. Op 20 augustus 1959 droeg de werf het schip over aan de HAL. Enkele cijfers: Deplacement 31.530 ton, passagiers 1456, bemanning 776, lengte 228 meter, hoogte 50 meter, diepgang 9 meter, breedte 28,65 meter, snelheid 21,5 knopen. Roepletters: PHEG/ PJSU.
Stoomklep open, Volle Kracht Vooruit...!
Vier ketels leveren stoom aan 2 triple expansie Parsons stoomturbines van Koninklijke Maatschappij De Schelde te Vlissingen. Die drijven twee bronzen driebladige schroeven aan. Samen leveren ze een vermogen van 35.000PK. Ze draaien zo een 135 omwentelingen per minuut.
Eindelijk..., het Orgineel programma...;)
<< Home