Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

zaterdag, augustus 04, 2007

Surabaya update:

Deze week heb ik het nogal druk gehad. We zijn naar Malang geweest. Altijd weer een belefenis, omdat we dan langs de Lapindo modderstroom komen. Ik heb deze tocht gemaakt op mijn fiets. Het is een tocht van meer dan 100km. In Malang heb ik de Mt. Batu beklommen met mijn vriend Bambang. Hij heeft de zelfde hobby als ik, nl fietsen. Verder heeft hij ongeveer het zelfde werk.
Hij werkt namelijk op een rietsuikerfabriek. De Kebong Agung.
We hebben deze mooie klim gereden. Susie, Angela en Laura gingen naar het pretpark, JaTimpark.
Ook zijn we er naar een mooie theeplantage geweest, in Wonosari, vlakbij Lawang.
Terug, naar Surabaya had ik een afspraak met mijn collega's van Cargill Pasuruan. Hier ga ik elke keer als we hier zijn meerdere keren naar toe. Het is een Pakan Ternak Feed mill. Hier worden allerlei soorten veevoer samengesteld.
Ook bij Cargill hebben ze last van de problemen in Porong met de moddrestroom. Verkeer loopt constant vast.
Verder ben ik deze week nog naar het eiland Madura geweest. Hier ga je naartoe met de veerboot. Een overvaart van ongeveer 45 minuten. Op Madura heb ik een tocht gemaakt van 100km.
Van Internet, 10 juli:

Jakarta, Indonesia – 10 July 2007 – Cargill announced today that it has committed US$1 million a year for three years (US$3 million total commitment) to fund a partnership with the United Nations World Food Programme (WFP) to improve the quality of education and the health and nutritional levels of school age children in Bogor (West Java) and Madura (East Java).

“This program is anticipated to benefit over 30,000 school children per year in 140 schools in Bogor and Madura,” said President of Cargill Asia Pacific Paul Conway.

Cargill’s collaboration with WFP focuses on an integrated package of activities which consists of providing food assistance and medication for intestinal worms for the children attending the schools, construction of over 125 water wells which will provide them with access to safe drinking water at their schools, and promotion of good health and hygiene habits.


Met de ferry naar Madura, beetje meer stuurboord....

Visit at Cargill Pasuruan.

Verder ben ik naar het ereveld Kembang Kuning geweest. Hier op de foto sta ik bij het graf van de onbekende zeeman. Hier ben ik deze week ook nog met Susie en Angela en Laura geweest. Het is heel indrukwekkend. Heel goed onderhouden ook.
Ik kom hier nog op terug.
Ereveld o.a. van de Koninklijke Marine, Kembang Kuning in Surabaya.

Free Counters
007counters.com
View My Stats