Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

vrijdag, juni 15, 2007

Col du Glandon.

De Col du Glandon hebben we ook nog beklommen. Ik heb er nu pas de foto's van. Het was eigenlijk een: APPELTJE/ EITJE.!
Kees, ikke en Armando op de Glandon, geen probleem (eindelijk was ik eens als eerste op de top..! ;))

De Col du Glandon is een bergpas in de Franse Alpen. De bergpas is vooral bekend vanwege wielrenetappes in de Ronde van Frankrijk. De Col du Glandon is 1924 meter hoog, en situeert zich in het hart van het Grandes Rousses massief, naast de Col de la Croix-de-Fer.
De route naar de Col is in 1898 geopend en is in 1912 verlengd naar de Col de la Croix-de-Fer. De route is slechts open van mei tot oktober, omdat hij de overige maanden onbegaanbaar is wegens sneeuw. De Col du Glandon behoort tot de gemeente Saint-Colomban-des-Villards.
Col du Glandon.

Free Counters
007counters.com
View My Stats