Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

zaterdag, februari 16, 2008

Met collega Armando op Hr. Ms. Johan de Witt.

Zoals geschreven is mijn neef de CMD AOOTDW van de Hr. Ms. Johan de Witt (L801).
Hij is de Chef of the Boat. De Hr. Ms. Johan de Witt is een schip van de Rotterdam-klasse, afzinkbaar.
De lijfspreuk van dit schip is AGO QUAD AGO, wat ik doe, doe ik goed.
De technische dienst is o.a. verantwoordelijk voor:
-Voortstuwing en Energie.
-Platform: drinkwater, verwarming, brandblus, sanitair
-en de diverse andere systemen buiten de machinekamercomplex.


Vier Wartsila dieselgeneratoren.
Alfa Laval centrifuge, hebben wij ook...!
Zeer veel hoogspanning 6,6KV aan boord. Hier de MCC ruimte, hebben wij ook....!

De voortstuwing en het elektrische distributienet wordt gevoed door een hoogspanningsinstallatie van 6,6KV.
Het schip heeft een bemanning van 146 koppen
Met FIJNE collega en vriend Armando op de Commando Centrale van het schip HR. MS. Johan de Witt. MOOI.....!

Verder kunnen er meer dan 553 geëmbarkeerde eenheden aan boord worden geplaatst.
Er is een operatie kamer aan boord, meerdere intensive care bedden zijn aanwezig.
Bewapening, 2 Goalkeepers, 4 CHAFF lanceeropstellingen,
Een van de twee Goalkeepers.

10 opstellingen van .50 mitrailleur. Er kunnen 6 landingsvaartuigen mee en ook nog eens 4 of 6 helikopters. Het schip heeft een voertuigendek van 1875m2!
Wij hebben het inwendige dock bekeken, en het is echt indrukwekkend.
Het indrukwekkende Landing Dock. We zouden het wel eens willen zien in Full Swing!

We hebben de Joint Operations Room bekeken, de kombuis en het het helikopter flight deck.
Cargill (fijne) collega Armando in de Captains Chair.
Hier zit ik op het helikopter deck. Hier staat de Glide Path Indicator Control Unit. Mooi...

De aandrijving, twee pods van 5,5MW! De prachtige machinekamer met vier diesel generatoren van Wartsila. Alles hebben we kunnen bezichtigen.
De Goal keeper, operatiekamer, tandartsstoel en natuurlijk de brug en het Joint Commando Centrum.
Dit wordt een schip waar we de komende 25 jaar nog veel van zullen horen…!

Voor dit bezoek hadden mijn collega Armando en ik eerst gezamenlijk avondmaaltijd in de marinekazerne Vlissingen.
Hierna gingen we dus naar de Sloehaven, de Scheldepoort.
Hier lag de Hr. Ms. Johan de Witt in het dok.
We hebben drie uur op het schip rond gekeken, en zeer veel trappen gelopen…..

Hierna was het dus tijd voor een pilsje. We hebben na deze bezichtiging nog lang in de marinekazerne aan de bar gehangen.

Marc en Armando. We hadden het o.a. over het werken in team verband. Belangrijk aan boord, maar ook belangrijk in een ploegendienst. Mijn neef Marc had hier heel veel ervaring mee. Hij werkte meer dan 20 jaar bij de onderzeedienst van de Marine. Kleine ruimte, kleine groep. We hebben er veel van opgestoken Marc...!

Kortom het was een heel gezellige middag/ avond.
Om 24.00hr. werd Marc Langbroek mijn neef ook nog eens jarig. Toen gingen we echt los!

Marc gefeliciteerd, (je begon de verjaardag met een kater......),

behouden vaart voor jou en je collega’s........!
In Indonesia zeggen we:

Hr. Ms. Johan de Witt: “Selamat Jalan”……!!!!

Free Counters
007counters.com
View My Stats