Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

vrijdag, juli 18, 2008

Laatste dag in Luxemburg. Fietsen dus..!

Morgen weer naar Huijbergen terug naar huis. Vandaag dus nog lekker een eind gefietst. Ik ging eerst naar Vianden waar ik een heel mooi klimparcours heb. Een klim van wel 4km. lang naar Putscheid. Je komt dan ook weer langs een waterkracht centrale. Mooi.
Hier sta ik net als twee jaar geleden voor het kasteel van Vianden.

Ik ben er ook al behoorlijk gevallen, kwam met de mountainbike in een smalle gleuf terecht. Ik had helaas geen helm op. Hoofdpijn dus...!
Luxemburg heeft 16 mountainbike routes die heel goed zijn aangegeven. Totaal 300km. mountainbike parcours dus. Verder is er een meer dan 575km. lang autovrij netwerk van fietspaden. Mooi, ik heb al veel van deze 23 autovrije pistes gereden.

Vandaag dus een tocht via Vianden naar Echternach en door naar Grevenmacher aan de Moezel. Grevenmacher is heel bekend om zijn wijn. Al meer dan 2000 jaar. De Romeinen hebben er de eerste wijnranken gepland. Er zijn veel wijnkelders die je kunt bezoeken. Wijnproeven dus. Lekker wijntje, toch neem ik liever een Dikirch!. Ook kun je meevaren op de lijndienst tussen Schengen en Wasserbillig. Op de "MS Princesse Marie-Astrid".
Ik fiets hier in Luxemburg op mijn Trek 8500. Na de Alpen, AdH 1uur24min., kan hij hier nu in "Klein Zwitserland" aan de bak. Trek 8500, een perfecte mountainbike!

Hier in Grevenmacher bekijk ik gelijk maar de waterstand van de Moezel, La Moselle. Ik ben er toch. Hoog en laag water betekend een belemmering van de scheepvaart. Het waterlevel zal wel stijgen want ik kreeg een enorme regenbui over me heen. Nieuw droog shirtje aan dus.
Inspection of the waterlevel from the La Moselle.

Free Counters
007counters.com
View My Stats