Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

vrijdag, augustus 22, 2008

Antonov weer op vliegveld Woensdrecht.




Vrijdag was he weer zover. De Antonov was weer geland. Het was weer erg druk op de kop van de start en landingsbaan. Vliegbasis Woensdrecht ondersteunt de missie ISAF in Afghanistan met personeel, materieel en onderhoudswerkzaamheden. Het materieel dat met de Antonov afgeleverd wordt is bestemd voor het Logistiek Centrum Woensdrecht waar het in onderhoud zal worden genomen. Het vliegtuig landt rond 11.00 uur op vliegbasis Woensdrecht en vertrekt naar verwachting om 15.00 uur.

De Antonov mag met recht groot worden genoemd: het vliegtuig heeft een lengte van 68,96m, een hoogte van 20.78m en een spanwijdte van spanwijdte van maar liefst 73,30m. De Antonov heeft een uitklapbare neus en een grote laadklep aan de achterkant van het vliegtuig waardoor van beide kanten geladen kan worden. De AN 124 wordt vooral gebruikt voor het transport van goederen maar soms ook van passagiers. In totaal zijn er 56 stuks van de Antonov AN-124 gebouwd.

De Antonov AN 124 bracht afgelopen februari ook een bezoek aan de Woensdrechtse vliegbasis. Toen bracht het onder meer een Chinook helikopter.

Free Counters
007counters.com
View My Stats