Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

zaterdag, augustus 16, 2008

Ondergang van s.s. "Hilversum". Nieuwe informatie.

Het schilderij uit 1905 van het mooie schip s.s. "Hilversum".

Dit mooie schilderij van s.s. "Hilversum" uit 1905 hangt bij mij in de huiskamer. Ik heb het al jaren. De laatste maanden heb ik weer wat meer informatie gekregen over de kapitein van dit schip, Jeppe Wiebes uit Schiermonnikoog (via Henriƫtte Pieperiet) en de 2e machinist Jan Wisse. Ik sprak hier over o.a. met Peter Wisse uit Terneuzen.
Ik schreef al veel over dit schip. Dit schilderij, ik ben er zeer aan gehecht.

De machinist Jan Wisse komt uit het Zeeuwse Ter Neuzen, nu Terneuzen. Deze week was ik in de Efteling, en daar stapte ik op de "Vliegende Hollander". Ook al een geschiedenis uit Ter Neuzen. Over deze twee schepen, de ondergang van s.s. "Hilversum" en de sage van de "Vliegende Hollander" ga ik komende weken een stukje schrijven op mijn weblog.
Zeeland en de scheepvaart, en natuurlijk de Hogere Zeevaartschool. Mooi..!

Free Counters
007counters.com
View My Stats