Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

zaterdag, juni 06, 2009

Col de La Bararde.

Na een voorspoedige reis kwamen we maandag 1 juni, na 9 uur en
980 km in het hotel “Au Bon Accueil” te Venosc aan. Het was 13.15hr.
Armando en ik konden nog niet op onze kamer. We moesten nog even wachten op de sleutel. We stonden even op het terras, en zagen een ambulance voorbij het hotel rijden. Richting de klim van La Bérarde.
Het werd een zwarte dag……!
Om 13.45 vertrokken we (Armando, Christ, Kees en ik) voor een trainingsritje richting La Bérarde. Klim info La Berarde.
We wilden daar naar toe omdat we vorig jaar daar niet geweest waren. Vorig jaar gingen we halverwege al weer terug omdat we toen naar de Dauphiné Libéré wilden kijken bovenop Col de la Croix de Fer.

De La Bérarde ligt in Isère. Vanaf Le Clapier, is de La Bérarde 21.6 km lang. Over deze afstand overbrug je 825 hoogtemeters. Het gemiddelde stijgingspercentage van de klim is bijgevolg 3.8 %. Kijk of er andere zijden zijn om de La Bérarde te beklimmen of vind alle informatie over fietsen in Isère.
Hier staan Kees, Armando en ik op de top van La Bérarde.

Het is een vrij stijle klim met hele stukken van 10% erin. Het werd nog even heel slecht weer, zo rond een uur of vier. We konden gelukkig op de top van de Col even in een restaurant even op adem en temperatuur komen.
Een doodlopende klim maar wat voor één. Afgelegen in een wondermooie wildernis. Onregelmatig met enorm steile passges afgewisseld met licht oplopende stroken en af en toe een afdaling. Laat je niet verleiden door de gemiddelde percentage. Deze klim is lastig maar de natuur rondom u is zo ongerept.

Free Counters
007counters.com
View My Stats