Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

zaterdag, januari 02, 2010

Brand bij steamcracker te BASF Antwerpen.

Op 19 december gingen we met de Cargill PV naar de kerstmarkt in Dusseldorf.
Op de terug reis zagen we in Breda de fakkel van de BASF al branden.
Wat was er aan de hand?
Na de brand bij BASF Antwerpen heeft het chemiebedrijf BASF zijn tweede steamcracker moeten sluiten na een brand. Het gaat om één van de twee installaties in Ludwigshafen. Ze hebben dus grote problemen bij BASF: twee van de vijf ethylene fabrieken zijn shutdown due serious fire.
Ik ontving een foto van de brand bij BASF te Antwerpen:
BASF Antwerpen steamcracker on fire.

Hier het BASF Antwerp persbericht:
omstreeks 9.00u is er ter hoogte van de steamcracker van BASF Antwerpen een brand ontstaan tengevolge van een lek in een naftaleiding. Nafta is een benzinesoort die in de cracker ‘gekraakt’ wordt.
De BASF-interventiedienst was meteen ter plaatse en heeft tevens de hulp ingeroepen van de brandweer van de Stad Antwerpen. Er was steeds nauw overleg tussen BASF, de hulpdiensten en de Stad Antwerpen. De brandweer heeft de leiding gecontroleerd laten leegbranden. Vervolgens kon de brand helemaal gedoofd worden. Er is geen gevaar voor uitbreiding geweest.
Er zal bij BASF nog enige tijd fakkelactiviteit waar te nemen zijn.
Fakkel staat aan...
De fakkel van BASF Antwerp is zeker op 35 km afstand te zien...!
Grote problemen bij BASF Antwerpen.
Fakkel, rook, vuur en een gigantisch lawaai...! Niet normaal.
Mijn nieuwe hobby, fakkels...;) ! Ik maakte deze foto's na mijn ochtenddienst in de polder bij Ossendrecht. Ik stond er zo een 1500 meter vandaan, morgen nieuwe foto's, op vier honderd meter van de fakkel.

Free Counters
007counters.com
View My Stats