Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

vrijdag, januari 01, 2010

La Marmotte 2012, here we come...!

Dit jaar wordt het jaar van de Tocht der Tochten.
Mijn ultieme cyclosportieve over 178 kilometer.
Er moet dus dit jaar hard getraind gaan worden.
Ik mag er maximaal 9 uur en 36 minuten over doen...!
Arrival at Alpe-d’Huez (1 880 m). Riding over the mountain passes of Glandon (1 818 m), Télégraphe (1 570 m), Galibier (2 642 m) and Lautaret (2 057 m). Ik ga voor goud.
Ik moet een gemiddelde snelheid halen van meer dan 18 km/hr.
La Marmotte is een wielerwedstrijd die elk jaar in de maand juli wordt gereden in de Franse Alpen. Deze prestatietocht kan met een zware Alpen touretappe vergeleken worden. De rit, die in totaal 178 km lang is, 5000 hoogtemeters telt, gaat over vijf cols, waarvan in de Tour drie cols als buitencategorie bestempeld worden. Aan de start, die in Le Bourg-d'Oisans wordt gegeven, staan jaarlijks 5000 tot 7000 deelnemers.
Hier kun je deze Tocht virtueel bekijken.

Free Counters
007counters.com
View My Stats