Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

dinsdag, april 27, 2010

Zonder Hem...

Zonder hem (Koarle van Wijnendaele) hadden Armando en ik hier niet gereden... !
Karel van Wijnendaele werd op 16 november 1882 als Karel Steyaert geboren. Hij groeide op in de wijk Wijnendale in Torhout. Als kind uit een groot en arm gezin begon hij op zijn veertiende aan een opmerkelijke carrière...
Armando met zijn Sirocco Mud bij het Monument van Koarle van Wijnendaele.

De betekenis van Karel van Wijnendaele voor de wielersport in Vlaanderen kan moeilijk worden overschat. in 1912 riep Van Wijnendaele de sportkrant 'Sportwereld' in het leven. Een jaar later pakte hij uit met de Ronde van Vlaanderen. Wielrennen was de motor van zijn leven. Hij was journalist, wedstrijdorganisator, radiocommentator, bondsleider, selectieheer, mentor, manager, biechtvader,...

Armando en ik reden deze Ronde van Vlaanderen nu eens met droog weer. Wel wat koude wind. Ik op mijn Trek 8600 met Big Apple banden van Schwalbe. Armando op zijn Sirocco Mud met slicks. De klimmen waren voor ons geen probleem.
Een zogenaamd Appeltje-Eitje dus...:)
Het is een mooie goed uitgezette tocht.
De Koppenberg 22%, Steenbeekdries , Taaienberg , Oude Kwaremont , Kruisberg , Côte de Trieu - Knokteberg , Paddestraat, Paterberg 19%, Taaienberg , Eikenberg , Steenbeekdries , Paterberg , Kluisberg , Koppenberg , Oude Kwaremont zaten er allemaal in. Mooi...
Hier rij ik op volle snelheid de Koppenberg op, Appeltje-Eitje. Armando was al boven...en maakte deze foto van mij.
Na afloop was er tijd voor het orginele programma. Een leuk terras op de markt van Oudenaarde. Hier reed wel om de paar minuten een auto van 60.000€ voorbij ;)

Hierna begon het orginele avondprogramma.

Free Counters
007counters.com
View My Stats