Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

woensdag, april 21, 2010

Zwarte Dag: Cargill 21-04-2009.

Vandaag is het precies een jaar geleden dat we hoorden van de sluiting Cargill maïs- zetmeelfabriek. Er zouden ongeveer 80 FTE plaatsen verdwijnen.
Het werd een drukke tijd. Ik zat net in de OR en ook voor de vakbond FNV ben ik al jaren aktief. In de OR gingen we vol aan de slag met als doel banen behoud en mensen aan een nieuwe baan helpen. Ook management werkte daar goed aan mee.
Nu een jaar verder kunnen we stellen dat dit goed is gelukt. Bijna iedereen is binnen en buiten Cargill weer aan de slag.
Uit mijn E-ploeg: Armando naar Shell (High Next Level).
Mooie foto van Shell Moerdijk met de Fakkelinstallatie in gebruik.
Procesoperator niveau B bij Shell MBO, MOOI filmpje, Mooi Bedrijf...!
Dit heb ik met Shell.

Mark naar DOW. Sylvester naar Redband. Jan, Edwin en Patrick konden bij Cargill aan de slag blijven.
Veel collega's zijn er zelfs op vooruit gegaan.
ZIJ vonden de nieuwe Kaas...!
Habilis heeft ons goed geholpen.
Zelfs wordt er al weer gekeken naar uitbreidingen.
Zo een sluiting gaat over de fabrieken ($$$$€€€€). De mensen hebben te maken met de consequenties.
Ook ik moest solliciteren op mijn eigen baan! (Niet Leuk...! Wel aangenomen).
April 2009.
Collega's moesten op zoek naar nieuw werk.
Een goed Sociaal Plan komt er niet zomaar...!

Free Counters
007counters.com
View My Stats