Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

maandag, augustus 23, 2010

De roots van een motor. Mijn motor...!

The XTZ 750 was discontinued in 1996, but not before the Dakar version XTZ750 won the Dakar race twice, plus four more times as an TDM850. Owners/riders love the machine for its comfort and solid feel. (uit Wikipedia).
Ik koop niet zomaar een motor. Je hebt zoveel keus...
Jaren heb ik op een Off the Road motor gereden.
Namelijk een Honda XL500. Die reed wel super.
Maar toch wil ik nooit meer een Honda.
Mijn vriend Ad had toen een Yamaha en die reed nog beter...
Nu heb ik dus een Yamaha TDM850. Niet zomaar een motor.
Ook deze motor heeft zijn roots in het Off the Road.
De Yamaha XTZ750 heeft meerdere malen Parijs-Dakar gewonnen.
Vanuit de Yamaha XTZ750 is de Yamaha TDM850 ontwikkeld.
Een super motor...! Volgende week een rondje Kalmthoutse Heide.
Morgen een ritje in de regen, en in het donker, storm.
Dat moet de motor aan kunnen, en ik ook.
De avonddienst dus...

The Yamaha XTZ 750 SuperTénéré (Tenere) is a dual-sport motorcycle, produced by Yamaha. It was named after Yamaha's lighter, single-cylinder models which in turn were named after the notorious Ténéré desert stage of the former Paris-Dakar Rally in northeastern Niger. The TDM is classified as Dual Sports or Adventure Sports. Its engine was derived from the Paris Dakar winning Yamaha XTZ 750 Super Tenere. Although too large and heavy for serious off-road work, the TDM850 has a long travel suspension and is well suited for gravel tracks and light off-road use.

Hier de link naar: Dual-sport motoren.

Free Counters
007counters.com
View My Stats