Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

woensdag, september 01, 2010

Varen op de Oosterschelde...

Driemasttopzeilschoener op weg naar New York.
Deze driemasttopzeilschoener anno 1918 kwam ik tegen tijdens
Sail Amsterdam 2010.
We waren daar met de Cargill personeelsvereniging.
Over de Oosterschelde wilde ik wel eens wat meer weten.
Ik vond het een prachtig zeilschip. Het resultaat is:
Komend jaar ga ik een week zeilen op dit bijzondere zeilschip.
Ik ga een zeiltocht maken vanuit Rotterdam naar Vannes.
Een tocht van zo een 1000 zeemijlen...!
We varen de Oosterschelde naar Vannes (Fr.).
We komen door het Kanaal en de Golf van Biskaje, daar heb je pas golven...;) !
Zo een 35 jaar geleden ging ik naar de hogere zeevaartschool van Vlissingen. Het was toen 1975 het jaar van Sailing van Rod Steward.
Sailing van Rod Steward 1975.
Wat past toch alles MOOI in elkaar ;)
Nu is straks eindelijk de cirkel rond...!

Zie ook: zeilen op de Oosterschelde.

Geschiedenis Oosterschelde deel 1: In 1917 werd bij de scheepswerf H. Appelo & Zoon in Zwartsluis de driemastschoener 'Oosterschelde' op stapel gezet. Opdrachtgever was de jonge Rotterdamse rederij Hollandsche Algemeene Atlantische Scheepvaart maatschappij H.A.A.S. Met deze tewaterlating begon de geschiedenis van de laatste overgebleven Nederlandse driemastschoener.

Free Counters
007counters.com
View My Stats