Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

woensdag, maart 30, 2011

Spannende dagen...! Rokjesdag in aantocht?

Mogelijk is het zaterdag al Rokjesdag...! Martin Bril: Het luistert nauw met deze dag. Van alle kanten bereikt mij de vraag wanneer het rokjesdag is. Televisieprogramma’s, tijdschriften, radioshows, passanten op straat. Iedereen heeft het erover. Sommigen noemen het overigens bloesjesdag. Ik niet. Rokjesdag is die ene dag in het voorjaar dat alle vrouwen als bij toverslag ineens een rok dragen, met daaronder blote benen. Tot zover de definitie waarop ongetwijfeld het een en ander valt af te dingen, maar daar heb ik geen zin in, sterker nog; het is een prachtige definitie. De Van Dale noteert onder rokjesdag zie bloesjesdag. Zo kan ik het ook. Snel naar bloesjesdag en daar treffen we deze: eerste warme lentedag (waarop de vrouwen voor het eerst in hun bloesje op straat lopen).
Uit de Televaag: We kunnen ons opmaken voor een mogelijk zomerse zaterdag. Er worden overmorgen in ons land maximum temperaturen verwacht tot 24 graden. Hier en daar zou de zomerse waarde van 25 graden kunnen worden gehaald.
Filmpje Rokjesdag 2010

Martin Bril: Rokjesdag.
Het zijn drukke dagen voor een Rokjesdagdeskundige.
Hopelijk is het op (Vlaamse) zondag OOK nog Rokjesdag...;)

Free Counters
007counters.com
View My Stats