Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

maandag, april 04, 2011

Gansrijden kijken in Lillo Fort.

Gister weer eens een druk programma. Met Armando naar Lillo-Fort om naar het Gansrijden te gaan kijken. Het was prachtig weer, in een heel mooi dorpje. Wat een spektakel...! Op bezoek bij "de Ware Gans".
27 Belgische trekpaarden met ruiters en een Gans.
De kop ging eraf. Prachtig...!
We begonnen de dag op het Kazerneplein van Lillo-Fort.
Kapellenaar Freddy Brands kroonde zich tot koning. Voor ganzenrijdersvereniging De Ware Gans kwamen zondag 27 ruiters aan de start. Het weer viel beter mee dan voorspeld. Er was dan ook een massa volk op post.
Michael De Feu trok het net van de gans, maar daarna duurde het nog drie volle toeren vooraleer de kop van de gans werd getrokken. Die eer viel Freddy Brands te beurt.
Met Armando in het Buskruit magazijn. Verboden te roken?
Na afloop was het ook nog eens supergezellig in het Buskruit magazijn. Goede muziek en zelfs de Huijbergse Boerenkapel was er aanwezig.
We konden er een goede start maken voor het Orgineel programma...

Free Counters
007counters.com
View My Stats