Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

donderdag, mei 19, 2011

Wat is er mooier dan DIT?

Eindelijk is MIJN cirkel rond:
Van de Hogere Zeevaartschool Vlissingen 1975-1979 naar...
Mijn zeilreis op de driemasttopzeilschoener Oosterschelde 2011.
Vanaf Sail Amsterdam 2010 ben ik in contact met zeilschip Oosterschelde. Ik wilde er graag een zeilreisje mee maken.
De Oosterschelde speelt een belangrijke rol in mijn leven.
Vanaf zondag gaat dat gebeuren. Ik ben dan bemanningslid van dit mooie zeilschip de driemasttopzeilschoener Oosterschelde uit 1917. Ik vaar dit schip dan naar Vannes in Bretagne. Het is een zeilreis van zo een 2000 Nautical Miles. Volgende week zondag zijn we dan het Vlaggeschip van Sail Vannes 2011. We varen vanuit Rotterdam eerst door het English Channel, dan stukje Atlantische Oceaan en dan via de Golf van Biskaje (golfjes) naar Vannes. Drukke dagen dus voor de BOEG.
Vorige maand was de Oosterschelde nog in Liverpool.
Hier Driemasttopzeilschoener Oosterschelde op de Mersey, Liverpool, in de eerste minuut zie je ook nog eens mooie grain silo's. Door de sterke ZO wind kon er niet op zeil worden gevaren.
EN: Wat is er mooier dan dit? : "Ferry Cross The Mersey"
van Gerry & the Pacemakers (1989).

Ieder zijn eigen uitdaging dus. MOOI...!

Free Counters
007counters.com
View My Stats