Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

zondag, juni 07, 2009

Dinsdag: Col de la Croix de Fer.

De Col de la Croix de Fer is een bergpas in de Franse Alpen. De bergpas is vooral bekend vanwege wielrenetappes in de Ronde van Frankrijk. De Col de la Croix de Fer is 2068 meter hoog, en situeert zich in het hart van het Grandes Rousses massief, naast de Col du Glandon. Vorig jaar hebben we deze klim met de auto beklommen. We gingen kijken naar de wielerwedstrijd: Dauphine Libere. Nu gingen we hem dus echt beklimmen. Vanaf het hotel "Au Bon Accueil" een tocht van meer dan 110km.
Eigenlijk te lang, omdat we op woensdag ook al onze Cargill Alpe d'Huez klim moeten doen.
Toch kozen we voor deze tocht en niet voor de scherpe tijd van de AdH climb.
De beste tijden blijven toch in hetAlpedHuezfietsreizen.nl klassement staan.
We vertrokken om 10 uur en waren ongeveer na 3uur 15min. op de top van Col de La Croix de Fer. Bovenop heb je een restaurant waar we een biertje hebben gedronken. Dat smaakte wel. Vanaf Allemont reden we er 2 uur en 20 minuten over.
De afdaling in minder dan een uur....!

Hier staan Kees, Armando en ik halverwege. Aan het bovenste stuwmeer.
De rugzak drager.
Armando op de mountainbike Trek 8600.
Eindelijk hebben Armando en ik Croix de Fer dus echt beklommen. MOOI....!

Hierna dus weer de afdaling van ongeveer 30km. Toen vanaf Allemont weer terug naar Bourg d'OiSans. In dit gezellige dorpje konden we nog wel even een terrasje pakken. Het was een mooie tocht.
We dronken een lekker half litertje.
Bottems Up in Restaurant Pizzeria La Romanche
Col de La Croix de Fer. Op 12 juni komt de Dauphine Libere over de Galibier en de Col de La Croix de Fer. Direct uitgezonden door Eurosport.

Free Counters
007counters.com
View My Stats