Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

donderdag, juni 25, 2009

Personeel Cargill 'extra gemotiveerd' voor actie:

BERGEN OP ZOOM - Zo'n vijftig medewerkers van Cargill in Bergen op Zoom hebben gisteren actie gevoerd bij de bedrijfsvestiging in Rotterdam Botlek.

De fabriek daar is enkele uren stilgelegd uit protest tegen vastgelopen CAO-onderhandelingen. De vakbonden hadden een loonsverhoging van 3,5 procent geëist. "Maar het bedrijf wil niet verder dan anderhalf procent en die verhoging wordt dan ook nog eens in stukken geknipt", zegt Erik de Vries, bestuurder van FNV Bondgenoten.

Onder anderen ook medewerkers van Cargill Amsterdam haakten bij het protest aan. "Het was geen enkel probleem om ook vanuit Bergen op Zoom een bus vol te krijgen. Deze medewerkers zijn extra gemotiveerd, omdat het bedrijf in Bergen op Zoom één van de fabrieken wil sluiten", aldus De Vries. De sluiting van de maïs- en zetmeelfabriek, volgens Cargill een gevolg van de economische recessie, staat dit najaar op de rol. Tachtig van de 320 arbeidsplaatsen bij Cargill in Bergen op Zoom staan daardoor op de tocht. "We zijn met de directie in onderhandeling over een sociaal plan, maar het gaat met horten en stoten. Het blijkt een heel moeilijk proces." Volgens De Vries bestaat grote onduidelijkheid over de precieze sluitingsdatum van de fabriek en over het herplaatsen van personeel. "Ik sluit niet uit dat in Bergen op Zoom acties komen. Het wordt hoog tijd dat medewerkers weten waar ze aan toe zijn."
(Uit Bnde Stem).

Personeel Cargill 'extra gemotiveerd' voor actie: Hier aan de poort bij Cargill Botlek
Armando was er natuurlijk ook bij. LEUK...!
Armando en Ik. Op de achtergrond mijn nieuwe collega: Bart Quik.
Wouten komen poolshoogte nemen. Geen arrestaties te melden.

Free Counters
007counters.com
View My Stats