Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

dinsdag, juni 14, 2011

Alle zeilen bijzetten.

Het spreekwoord alle zeilen bijzetten spreekt mij wel aan.
Ook op de Oosterschelde kon ik vol aan de bak.
Team Blue had vanaf vertrek in Rotterdam een mannetje minder.
En twee vrouwtjes meer.
Toch deden we niet voor de andere teams onder.
Werken op hoogte is een belangrijk veiligheids issue bij Cargill.
Ook op dit mooie zeilschip Oosterschelde moest ik werken op hoogte.
Hoger dan 1 meter 20 dus.
Ook op de Oosterschelde waren er eerst de veiligheidsinstructies.
Verder werd er natuurlijk ook gewerkt met veiligheidsgordels en lijnen.
Ook hadden we oefeningen brand aan boord en schipverlaten.
Op weg naar de top van de mast. Veiligheidsgordel om dus.

Met Friacco zeilen los knopen. Alle zeilen bijzetten dus...

Toch wel een beetje hoog dus, en lekker schommelen!

Free Counters
007counters.com
View My Stats