Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

donderdag, juni 19, 2008

Cargill Alpe d'Huez Challange: dag 1.

Op vrijdag de dertiende vertrokken we vroeg in de morgen naar Alpe d'Huez.
Armando werd bij ons thuis afgezet door Bonita.
We dronken nog een koffie en vertrokken toen om 4.15hr.
Geen problemen onderweg. We reden ieder zo een 300km.
De laatste 350 km reed ik achterop mee om nog wat te trainen.

Rond drie uur waren op de Alpe d'Huez, waar we met de auto het parcours gingen verkennen. De eerste 3,5km zouden wel erg zwaar worden. We haalden de Trek racefiets van de drager om even echt te voelen hoe zwaar het klimmetje nu wel eigenlijk was. Zwaar.
Bas Rongen, Armando en ik, verkennen hier de beklimming van Alpe d'Huez.
Armando, eerste klim meters op Alpe d'Huez. Hoe zwaar is het nu eigenlijk?

Boven op de top was er nog niet veel open. Toch vonden we er natuurlijk wel een cafeetje voor een biertje. Dat smaakte natuurlijk wel na zo een lange reis.
Biermoment..! We hadden gelukkig veel van dit soort momenten.
Wij zijn er klaar voor, laat die berg maar komen!

In het hotel was iederen van Cargill veilig aangekomen.
We hadden er gezamelijk de maaltijd, en hierna was er natuurlijk de match Nederland-Frankrijk.
Voetbal kijken met onze Manchester collega's Dave Chadwick en Chris Jackson. Volgend jaar gaan we naar hen toe voor een fiets en PUB tour. Ook een bezoek aan de nieuwe Cargill Wheatplant. Mooi.

Het kon natuurlijk niet mooier, Nederland won met 4-1. Daar moest natuurlijk op gedronken worden....! Het werd een stik leuke avond. Mooi.

Morgen dag twee, wieler clinic, Dauphiné Libéré op Col de la Croix de Fer.

Free Counters
007counters.com
View My Stats