Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

donderdag, augustus 18, 2011

Dangdut Music...

In Indonesia luister ik graag naar Dangdut muziek.
Wie houdt hier nog meer van?
Dangdut muziek...
Ik schreef over Dangdut muziek in 2007 al eerder een stukje:
Relexing Music...!
Dit schreef ik er in 2009 over: Dangdut mijn muziek.
Via dit nummer kwam ik op Dangdut Music. Het was midden in de nacht, Surabaya 2007. Ik hoorde het nummer Syahdu op de radio.
Ik kwam er achter dat de zanger Rhoma Irama was.
Later leerde ik de muziek van Inul Daratista kennen.
Kijk hier maar eens voor haar spetterende optreden...!

Dangdut ontstond eind jaren zestig en is ontstaan onder met name lagere en middenklasse Moslim jongeren. Dangdut gaf hen een stem. De liedjes gaan vaak over morele thema’s, variërend van ongenoegen over ongelijkheid tot het verlies van iemands maagdelijkheid, huisvestings-issues of snel rijk worden. Sinds eind jaren negentig bereikt de dangdut een breder publiek in Indonesië.
Hier kun je mee luisteren: Radio Dangdut Indonesia.

Free Counters
007counters.com
View My Stats