Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

vrijdag, juni 20, 2008

Cargill Alpe d'Huez Climb day 2:

Zaterdag:
We waren op dag twee al vroeg aan het ontbijt,
’s avonds groot,’s morgens groot!
We hadden vanaf 10 uur een wielerclinic. Eerst een deel theorie en later een klim in de praktijk.
Martijn van AlpeHuez fietsreizen deed dit perfect. Ook ik stak er heel wat van op!
We vertrokken voor een klim naar “Site de la Berarde”. We reden in een rustig tempo deze beklimming. Toen zagen we wat het spreekwoord: Hardlopers zijn doodlopers, betekend. Na een paar KM stonden er al een paar collega's aan de kant! Dit was een goede les voor morgen. Rustig beginnen! Op tijd je rust pakken, eigen tempo rijden.
Armando op de klim naar La Berarde.
(Fiets)vrienden...! Mooi.

Armando en ik deden de klim tot St-Christophe en Oisans.
We wilden onze krachten sparen voor de echte klim naar Alpe d’Huez op zondag.
Hierna de afdaling tot Venosc. Hier bekeken we de Downhill afdaling van Venosc. Mooi.
Zie hier ook het filmpje van deze heftige afdaling: MUST SEE...!.
Ik fietste er het laatste stukje op de mountainbike Trek 8500, heftig…!
Afdalen, DownHill, HEFTIG...!
Afdaling van Venosc, Mooi...! (Zie ook het filmpje).

We hadden wel voor de rest van de dag een ander programma. We wisten dat de Tour de Dauphine Libere over Col de la Croix de Fer kwam. Deze “Le Petit Tour” wilden we wel zien!
Alle groten reden er in mee: Valverde, Evans, Leipheimer enz. Robert Gesink kwam aan op de achtste plaats.
Die kant op...!
Doorkomst van de Dauphine Libere op Col de la Croix de Fer.

Boven op Col de la Croix de Fer was ook een restaurant/ cafe open. Hier hebben we lekker gegeten en gedronken (Heineken) op bijna 2000 meter!
Biertje op de top van Col de la Croix de Fer.
Er was nog veel sneeuw op Col de la Croix de Fer.
Armando, morgen de klim naar Alpe d'Huez, ik ben er klaar voor!

Hierna naar Le Bourg d’ Oisans. Hier hadden we een biermoment in cafe La Romanche.
Toen naar het hotel “Au Bon Accueil” voor het avond eten. Voetbal kijken en vroeg slapen....!

Morgen is onze belangrijke dag....!
Op zondag de klim naar Alpe d’Huez.
Hoe zou dit aflopen….? Gaan we het halen?
Ik wil een tijd halen van 1 uur en 15 minuten of sneller.
Armando heeft als doel, Try before You Die. Boven komen zonder afstappen, zou dit lukken?

Als we deze doelstellingen zouden halen gaan we feesten..!

Morgen het verslag van de beklimming van de Alpe d’Huez!

Free Counters
007counters.com
View My Stats